Kvinesdal bibliotek

   
 
Gode lesestrategier: på mellomtrinnet
Your basket is empty
Vis
Author
Title Statement
  • Gode lesestrategier: på mellomtrinnet
Contributors
Language
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Shelf
  • 372.4 A
Owner
  • KVINESDAL
Classification
Subject
Year
  • 2010
Summary, etc
  • Leseutvikling på mellomtrinnet er viktig. Da handler det ikke bare om å lære å lese men å lese for å lære i alle slags fag. Det er viktig at elevene tilegner seg fagstoff og for å gjøre dette må de forstå det de leser. Boka gir en innføring i ulike lesestrategier og hvordan man kan undervise i dem. Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
  • 9788202318192
Available
  • 1/1
Waiting
  • 0 (0)
*000     nam         1
*00126726
*008       2010           a     0    00nob 2
*015  $a0258724$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a9788202318192$cNkr 198.00
*08231$a372.4$zh$25
*090  $c372.4$dA
*096  $a372.4 A
*100 0$aAnmarkrud, Øistein$d1973-$jn.
*24510$aGode lesestrategier$bpå mellomtrinnet$c[Øistein Anmarkrud og Vigdis Refsahl]
*260  $a[Oslo]$bCappelen akademisk$c2010
*300  $a80 s.$bkol. ill.
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520  $aLeseutvikling på mellomtrinnet er viktig. Da handler det ikke bare om å lære å lese men å lese for å lære i alle slags fag. Det er viktig at elevene tilegner seg fagstoff og for å gjøre dette må de forstå det de leser. Boka gir en innføring i ulike lesestrategier og hvordan man kan undervise i dem.
*650 1$aLesing$0før- og grunnskolen$1372.4$2BS$9nor
*700 0$aRefsahl, Vigdis$d1953-$emedforf.$jn.
*850  $aKVINESDAL
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.

Hvordan kan man som lærer på mellomtrinnet støtte elevene i deres videre leseutvikling? På mellomtrinnet handler ikke leseundervisningen lenger om å lære å lese, men om å lese for å lære - i alle fag. For at elevene skal tilegne seg fagstoff, er det avgjørende at de forstår det de leser. Forfatterne av denne boka hevder at eksplisitt undervisning i lesestrategier kan hjelpe elevene til å utvikle sin leseforståelse. Boka gir en innføring i hva lesestrategier er, hvilke strategier som passer for mellomtrinnet, og hvordan man kan undervise i dem. Målet er at elevene skal kunne velge hensiktsmessige lesestrategier i møtet med ulike tekster og ulike lesesituasjoner. For å komme dit er man som lærer nødt til å se arbeid med lesestrategier, aktivering av elevenes bakgrunnskunnskap og stimulering av lesemotivasjon i tett sammenheng. Boka inneholder en skjematisk oversikt over disse tre områdene som er nyttig for lærere i planlegging av undervisningen.

  • 4
  • 6
    • 7
    • 9
    • 10
  • 13
    • 14
    • 15
    • 15
    • 17
    • 22
    • 25
  • 28
    • 30
    • 34
    • 37
    • 39
  • 40
    • 41
    • 44
    • 46
    • 48
  • 55
    • 56
    • 59
    • 61
    • 65
  • 69
    • 70
    • 72
    • 77
  • 78
  • 80
Send to
IdStatusDue dateOwnerShelf
K 1exAvailable Kvinesdal bibliotek372.4 A